gjorde nån glad igår

lekte datattekniker med "gott" resultat
ibland har jag magiska fingrar
o datorer startar direkt under min närvaro
eller så är jag extremt teknisk
 
"nån" eller "nåt" gjorde mig glad också
 
¤ båda sönerna hörde av sig, det gjorde mig glad
¤ väninnan Nilla skrev nåt till mig, som gjorde min dag
¤ väninnan Eva ringde o uppdaterade om lite skojigheter
  i framtiden det kändes bra
¤ väninnan Anki jag bara träffar max en gång per år, ringde
  det var rikigt trevligt
¤ fick en månad Gratis som kompensation från Bahnhof
  pga av allt datastrul under December
  ett bra utfall på ett telefonsamtal
¤ hundarna var glada o nöjda trots en trött o tråkig matte
  det var skönt
¤ o älskade gamla sparken
  som blev min räddare i nöden igår
  utan den hade inte vovvarna fått nån vidare utevistelse
 
så på det hela taget var det en riktigt bra dag
 

annars hände väl inte så mycket mer
jag gick väl mest o väntade på snöovädret man lovat från SMHI
 
vilket var svårt att fatta
när jag tittade ut genom morgonfönstret
 
 
vyer som dessa ger inte oväderskänningar precis
 
 
men ruskvädret kom
o idag fredag är vyerna inte alls lika förtrollande vackra
för idag stormar o regnar det på Klacken
 
 
under morgonrundan idag (fredag)
upptäckte jag att "storfot" försett sig av naturens skafferi
nu vet jag inte vem som är den skyldige
ser bara att en oskyldig råkat illa ut
o gått o blivit "fredags-mys" till någon med stora tassar
 
 
lite mys hade jag också på fredagsmorgonen
det har jag i o för sig varje dag
men just idag kändes det extra gott
när vinden tjöt i ventilerna
o kallrasluckorna flappade i spisfläkten
 
 
köpte 2 paket Zoegas julblandning till julen
 
o vilket gott kaffe det var
dricker mer än jag borde av det
så det kommer ta slut alldeles för fort
 
eftersom jag är påväg till " Långsta " o ICA butiken
skall jag sniffa runt på Zoegas hyllan
o kolla om det möjligen finns nåt paket kvar
 
det skulle göra min dag i dag
 
eller egentligen är väl det skojigaste med den trippen
att jag får träffa min goa väninna Loppis-Ywonne
för nu var det alldeles för länge sedan
 
 
tar med lite av Irenes-godaste bullar
så kan vi fika o prata ikapp en god stund
innan det är dags att fara hem igen
 
nu hoppas jag MS o alla hans "onda-kompisar"
håller sig lugn medan jag far iväg ut en sväng
då jag haft vansinniga "MS-hugs" inatt
 
(svår huggande nervsmärta o kramper i mellangärdet
vilket ger andningssvårigheter pga av smärtan)
 
eftersom jag har inte tid med honom o hans kumpaner idag
 
nu snabbt ut i köket
för lite lunch, som idag består av
hemmagjord potatismos o det som är kvar av julens köttbullar
 
sen bär det iväg ut på dagens roligheter
 
Frid Irene
 
 

Kommentera inlägget här :