fika-besök

En trevlig dag är slut
Stefan åkte ut m långfärdsskridskorna
träffade på Nilla, Anders o snygg-Valle
Han passade på att
bjuda. hem dem på lite fika


Nilla var ute o testade nya kicksparken
Åhhhh....Lätt avundsjuk..
en sån vill jag också ha nu


Apropå avundsjuk
Casper kunde inte uppföra sig 
när vi fick hundfrämmande idag
o drog med Junior i klagomålet
så de fick tillbringa " besökstiden "
i sovrummet trots gnälliga protester

Men hur som
vi som skötte oss
hade en trevlig fikastund


Äta bör man
Så till kvällen blev det friterade potatistärningar m kalvkotletter 
o lite annat gott

Vilket innebär att i TV soffan
sitter två paltkoma stinna personer 

Jag är tom så mätt
så jag fått "kärlkramp" 
nåt jag inte ens visste att jag hade

Vi får hoppas det bara är en fis
som satt sig på tvären 
så jag inte hamnar på akuten inatt
lördagskvällar o nätter 
brukar ju inte vara de minst belastade
på akutmottagningen


Men jag höll på att glömma att berätta
jag blev lite kär igår
o inte så lite heller i Loppis-väninnans
söta lilla kattunge Sune
Jisses sicken liten gobit o charmör !


Jag som trodde jag konverterat helt
till att va hundmänniska
vet nu att katten ff har en plats
i mitt hjärta .. 
Jag som sagt aldrig mer en katt
kanske får jag svälja dom orden 
Man vet aldrig !!

Dagens visdomsord
säger en hel del !!



Frid Irene 



Kommentera inlägget här :