nyttigheter

inspirerad av Viktors flickvän
som utbildar sig till bagare
bakade jag Kesobröd med solrosfrön idag
jättegoda matbröd som kommer bli en ny favorit i huset
 
 
eftersom jag är inne lite på att äta nyttigare
som mindre av kött, korv o spannmål
 
 
så gjorde jag en Kycklingsallad till bröden
så det åt vi till kvällsmat idag
 
 
det har varit en lugn o trevlig dag
är så glad över att inte kroppen protesterat nästan alls
trots att vi varit iväg på lång-resa o sovit borta flera nätter
det brukar annars komma som ett brev på posten
 
är så oerhört tacksam över det
o skickar en  bön till "alla"
att låta det så förbli långt o länge
 
jag var till väninnan på fm o supportade lite
angående hennes nya lur, en iPhone 6
 
(avundsjukan dryper i mig)
 
o det var meningen att jag skulle lösa ett litet problem
gällande avsaknad av en TV-kanal på deras TV också
 
men idag löste jag ingetdera
dock har jag vid hemkomsten fnulat ut
problemet med bildöverföringen på "luren"
 
TV-kanalen måste jag ringa om vilket retar mig lite,
eftersom jag avskyr att inte klara av att lösa ett sånt litet problem

även om jag är en "kan själv" dam
så går inte allt att lösa utan support från rätt ställe
bara att inse

avslutar med en trevlig afforism idag
det var länge sedan nu så håll till godo
 
 
 
frid Irene
 

Kommentera inlägget här :