höns

idag fick jag en förfrågan
angående nåt som jag i många år önskat mig
ni som följt min blogg under mina sex år
vet ju redan att höns är nåt jag gärna skulle vilja ha
 
riktigt varför vet jag inte
men jag gillar ju även småfåglar o matar dem
efter konstens alla regler under vinterhalvåret
 
dessutom så finns det så oerhört vackra höns idag
vem kan inte låta bli att tycka om en sån här
 
 
hur fin som helst
för att inte tala om en ståtlig tupp
 
 
fast skulle jag nu ha höns
tror jag att jag skulle satsa på Dvärghöns
de verkar enklast att sköta o att handha
dessutom förstör de inte i trädgården om de får gå lös i den
men värper lika många ägg som fullstora hönor
 
nu har jag lusläst på nätet om höns
hönhus o annat bra att veta
o inte bevr jag mindre sugen på att tacka ja till erbjudandet
 
det finns dock ett stort ABER i det hela
det är bara jag i familjen som vill detta =)
 
Frid Irene
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Gunnar Andersson

I Västerbyn finns ett par med barn som driver odling och
har grisar och får samt tupp och höns sök på
Fläckemyrans gård Västerbyn

770 71 Stjärnsund

Juni till augusti säljs deras produkter i Rörshyttan

Solhemsvägen i Långshyttan har familjen Stewart ett hönshus

skriven

Kommentera inlägget här :