Hjälp


Någonstans i gömmorna hittade Stefan ett par skidor o pjäxor i "storlek mindre"
som onekligen ser ut att tillhöra mig
innebär detta nu att jag måste bege 
mig ut o kajka runt på åkern 

bara för att han glidit runt i snygg stil o i full fart hela helgen
Han som är stor stark o mig veterligen fullt frisk hade sån träningsvärk i armarna igår kväll 
så han kunde nästan inte få upp handen till munnen för att dricka ur sin whisky 
Undrar om han på fullt allvar tror att jag skulle klara ta mig runt o dessutom överleva också 


Åka skidor på längden har aldrig varit min starkaste sida
utför däremot har jag åkt både mycket o gärna 
så varför utmana ödet nu som  63-åring o dessutom kroniskt sjuk
fast jag måste ändå medge
att det skulle vara roligt att testa 
nu när det visade sig att jag har mina skidor kvar
o vi dessutom har förmånen att ha det fina skidspåret bara en meter från tomtgränsen


Hur svårt kan det va

Ja det visar sig

För känner jag Irene rätt
går det inte att låta bli att testa
för jag har ju en gång för alla
bestämt mig för att inte dö nyfiken 
eller ångra nåt jag inte gjorde

Nu ligger jag här i sängen o önskar
att snön smält bort imorgon bitti 
Vilket nog är högst osannolikt
då det är över halvmetern i snödjup
o jag hör hur eldsjälen Micke far runt
med skotern o preparerar spåren för fullt
så det blir nog till att leta fram skidkläder o valla i morgon oavsett vad kroppen eller knoppen tycker 

för vem kommer ihåg en fegis !!

Hjälp, hur skall detta sluta 
sömnlös kommer jag i alla fall att vara inatt med huvudet fullt av motargument till varför jag i hela fridens dar skulle utsätta mig för dylikt "mandomsprov"
när jag inte ens är tvungen eller behöver 


Frid Irene 



Kommentera inlägget här :