de små tingen i vardagen

ger ofta den största glädjen i kropp o själ
 
 
som att eldsjälen Micke gjort fina skidspår ute på åkern
o där far det nu en strid ström av åkare på dagarna
en del vinkar glatt när de hör vovvarna "hejar" på dem
vi uppskattar det nog lika mycket hundarna o jag
att det rör sig lite på vår vackra baksida av huset
 
eller som när postlådan överraskar
o kommer med glädjebud från grannen
 
 
vi är bjudna på bröllop
OJ, så glad jag blev
 
 
då ett par av våra barn har snuvat oss på den detaljen
o åkt till andra sidan jordklotet
när det begav sig
 
 
eller som igår vid eftermiddagspromenaden runt dammen
den lilla minken som lekte
alldeles vid det öppna vattnat
o eftersom jag aldrig sett en mink i frihet
så var det en fantastik upplevelse
 
eller som idag
när vi skulle kolla om det var plogat på sjön
jag kan säga att vi for aldrig ända ner
eftersom jag inte vill störa de vackra skygga rådjuren som gick där
dom har det redan nog jobbigt som det är
med massor av snö, o varg o lo som ständigt jagar dem
 
 
det är riktigt mycket snö nu
men det är så otroligt vackert också
 
 
o att ta sig fram med sparken
är bitvis en hel expedition
 
 
men jag njuter så på vändan runt Klacken
det går bara inte att låta bli
 
 
idag är det Fredag o med det väntar en lång skön ledig helg
o imorgon händer det !! Melodifestivalen Deltävling 1 startar
glad i hågen bjuder jag därför på en selfie
Håll till godo !!
 
 
 
Frid Irene
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Vackert/vackra bilder/👍du också

skriven

Kommentera inlägget här :