databeroende

tänk så beroende man gått o blivit 
av att kunna "koppla upp" sig
så idag när min gamla trostjänare inte riktigt vill
är jag överlycklig att äldste sonen kom hem 
med sin gamla Ferrariröda hp sist han var hem
 
 
den har Windows Vista, låter som ett tröskverk i fläkten
men den funkar !!!
 
 
medan min har hakat upp sig på en uppgradering
den har stått o snurrat på samma läge hela dagen nu
så nu ger jag upp för tillfället
o sover på saken så kanske jag löser det imorgon
 
 
normalt är jag inte en "ge upp" människa
eller en "det går inte" men just idag
har jag lagt så mycket energi på att åka Herrstafetten
på VM i Falun att jag inte orkar ta tag i det
 
 
för just nu kretsar bara allt kring hålltiderna då loppen visas på TV
o helgen kommer att kantas av Damernas 3 mil imorgon
o Herrarnas avslutande 5 mil på söndag
tur då att Vasaloppet går av stapeln nästa söndag
så inte abstinensen blir för svår
när all skidåkning på TV för sässongen är slut
 
 
appropå slut, snön håller på att ge upp utanför mitt fönster
våren aviserar sin ankomst o tulpanerna på bordet hjälper till
o nu står det inte på innan vi hittar Tussilago, Blåsippor o Vitsippor
på vår morgonpromenad runt Klacken
det skall bli skönt som omväxling mot som nu
det enda som tittar fram när snön smälter
är hundskit som folk lämnat kvar efter sig
fattar inte att det skall va så svårt att plocka upp efter sin hund
 
 
jaja, nog ordat om det
det försvinner ju så småningom
så egentligen inget att hetsa upp sig över
fast visst vore det trevligt utan dessa "överraskningar"
utanför vår entré 
för det skulle aldrig falla mig in att lämna "visitkort"
hos mina grannar eller nån annan husägare på bruket
skulle det vara så olyckligt att påsarna glömts
eller att man inte hittar "utgifterna" i mörkret
plockar vi upp på nästa runda
 
vet ni att under tiden jag bloggat 
har hjärnan jobbat med "problemet" med andra datorn
så nu har jag löst det genom bara lite småtrix
så finurligt det är med hjärnan
den fortsätter fundera fast jag håller på med annat
o vips som ett trolleri kommer en "snilleblixt"
o plötsligt är alla problem som bortblåsta
 
jag har ett annat litet "problem" på Stationallén
som jag grunnat på ett par dagar nu
o det har jag nog löst nu så imorgon skall jag gå ner dit
o fixa kanalerna på deras TV, alltså kanalen som saknas
 
för vet ni "allt går att lösa"
det tar bara olika lång tid o energi
 
frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: eva p

Maken jublar!

Svar: Lugn o fin .. Vänta med att jubla tills vi ser om jag löst det !! Vi ses imorgon .. Ha det gott tills dess / kram
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :