reflex-mössa

det kom ett mjukt paket med posten
i det låg en virkad reflexmössa
 
 
vilken brilliant idé 
klart jag vill ha en sådan i mörkret där jag bor
den kommer att bli en favorit
det kände jag på en gång
tusen tack Nilla Ahrnbo för den !!
 
 
nu kommer ingen missa att jag kommer gående på vägen
o 159 cm hög som jag är
borde bli mitt i stråkastarskenet
 
 
jag har haft en fantastiskt trevlig jul
vi sov hos dottern i Bålsta
där vi spelat kort o sällskapsspel till sena kvällen
nåt jag älskar o Stefan inte alls gillar
så det gäller att ta vara på chansen när det bjuds
 
 
vi hälsade på hos sonen Staffan i Täby
vi åt gott, då Staffan verkligen gillar att laga mat o är bra på det
vi pratade o skrattade bort några timmar
tiden går ju så fort ibland
 
 
vi "karantän-bytte" paket ute på verandan i Bro igår
vi skulle ju firat Julafton där o ha "knytis-mat" med oss
 
men lite häftiga barnkräkor satte stopp för det
dock blev det inte värre
än att vi fick detta söta kort på kvällen på sjuklingarna
 
 
det blev en God Jul ändå
alla barn var glada o nöjda när kvällen kom
o det var väl huvudsaken
 
även denna hund som var över-glad i alla klappar
o som  han olovandes öppnade ett par tre strycken av
 
de han hann med att öppna
var inte ens var hans egna
i ett låg pepparkakor ett av barnbarnen bakat på förskolan
slagit in o skulle ge sina föräldrar
 
nu straffade det sig själv
för i den arla morgonstunden dagen efter
uppstod det ett trängande behov
av en mycket tidig o mörk morgonpromenad
med en nyväckt o grinig husse
 
 
helt slut o lite stukad somnade han mitt i maten igår kväll
pepparkakor o att passa klapparna hela dagen
tog ut sin rätt
 
 
vi vuxna köper inga klappar till varandra
men min dotter hade tänkt till
o i hallen möttes vi av en "bröllopps-present"
sånt blir man glad av
speciellt när det är en favorit pålle som stod där
 
 
nu är vi hemma igen i Stjärnsund
jag är för ovanlighetens skull febrig o förkyld
mår väl sådär då ont i halsen är riktigt otrevligt o ger feber
så det blir en lugn kväll för oss "gamlingar"
 
yngste sonen som är hemma på besök från Karlskrona
han har dragit iväg på "Hemvändar-fest" i Hedemora
så honom kan vi nog räkna med 
att han håller mig sällskap i "sjuklings-TV-soffan" i morgon
då det brukar gå vilt till på dessa återvändar-träffar
 
 
 
God Fortsättning alla mina följare !
 
Hoppas ni haft en lika fin o lugn Jul som jag
ingen köphysteri, ingen stess o inget matfrosseri alls !!
 
så tänker jag fortsätta ha det, Jul efter Jul
i många år 
 
Frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

sådan smart mössa

skriven
#2: Nilla

Vad kul att du gillade mössan. Hoppas den kommer väl till nytta. Kram

skriven

Kommentera inlägget här :