Jul-glädje

just nu sitter vi med yngste sonen hemma i TV soffan
hämtade honom vid tågstationen idag på lunchen
efter att han flugit hem från Karlskrona till Arlanda 
o sedan fortsatt med snabbtåget mot Hedemora
 
Glädjen hos Junior var obetalbar
de har ju växt upp tillsammans
så de har starka band ihop de två
 
 
 
men eftersom vi var tidiga till tåget
gick vi en liten "stadspromenad" 
vilket uppskattades av vovvarna
så mycket nytt att pinka in o över
jösses vad jobbigt de hade det
det skulle sprättas o krafsas vid varenda buske
 
 
vi åt lite gott på Blå Lagunen
Souvlakimix blev det idag (kyckling o fläskfilé)
innan vi for vidare hemåt mot Stjärnsund
 
 
livet vore helt bekymmersfritt just nu
om inte huvudvärken var så påträngande
får hoppas det gett sig till imorgon 
för då skall vi baka o laga lite "knytis-julmat"
det blir Potatisgratäng o Brocolligratäng
o naturligtvis de obligatoriska Kokostopparna till efterrättskaffet
 
 
undrar hur många hundra sådana jag bakat geom åren =)
superlätt o snabb bakade 
men ack så goda
 
jag tror att Julen i år kommer vara en lugn tillställning
då vi som vanligt struntar i vuxenklappar
eller att stressa för att maxa allt 
varför laga så otroligt med mat o godis
man orkar ju ändå inte hälften av det
 
för mig är det viktigaste att få träffa alla
både vuxna barn o alla härliga barnbarn
allt det andra ståhejet kan jag vara utan faktiskt
det har jag gjort i så många år
så det räcker livet ut o lite till
 
 
möjligen kan jag sakna "julstämningen" utomhus
då vi nästan har "midsommarvärme" hos oss
blomknoppar i rabatten
 
 
för visst skall julen se ut så här 
eller hur
 
 
frid Irene
 

Kommentera inlägget här :