var sak har sin tid

Idag blåser det "isvindar" över åkrarna.
Det lilla regn som kom igår
har gjort underverk på träden som nu slagit ut
o även på gräsmattan där gröna strån
nu sträcker på sig mot den blå himmelen
o den livgivande värmande solen.
 
Våren är här på riktigt nu
o bara väntar på att få lämna över till Sommaren.
 
 
Vi skall bara överleva "sista April" först med allt vad det innebär.
Vi är ju inte alla i familjen
som gillar den sortens firande som brukar avsluta festligheterna vid brasan.
 
 
Men nu njuter vi av den här dagen.
 
 
Var sak har sin tid
 
 
Egentligen var det meningen att dessa juveler
skulle fått "eget boende" idag
men det blir ju inte alltid som man tänkt
så de står fortfarande kvar i sina små plastkrukor
men vilken dag som helst blir det av
 
 
vi hade också tänkt att bygga ihop växthuset
men det blåste alldeles för hårt över ängarna
så vi gav upp efter ett par försök
det är ju snart helg igen
så vi gör ett nytt försök då
 
för vet ni
mina gurkplantor har redan börjat blomma
o skall det bli nå gurka på dem
behöver de nog komma ut lite då o då o bli pollinerade
dessutom håller de på att växa mig "ur huset"
o kanske lugnar de ner sig lite om de kommer ut
det är ju inte lika skyddat o ombonat ute
 
det har varit en fin söndag om än blåsig
men jag är allt annat än "fin"
har ont mest överallt, är trött o seg
o superkänslig (enligt mannen min)
om det inte blir bättre med kroppen snart
måste jag nog besöka min Husläkare
för lite konsultation 
för jag mår allt annat än bra just nu
 
men som sagt var sak har sin tid
 
imorgon är det Långshyttan som gäller
ICA mathyttan skall besökas
Kyrkogården skall få besök o lite Penseer även där
sen skall jag hälsa på goaste Nilla
så vi kan "gnälla av oss" lite inför varandra
vi har ju samma parasiterande "hyresgäst" hon o jag
så vi vet oftast hur den andra mår
utan att behöva säga nåt alls egentligen
 
vi förstår varandra ändå
 
Frid Irene
 
 

Kommentarer :

#1: Krigarhjärtat

Ja, var sak har sannerligen sin tid. Du skriver fina texter som berör Irene.
Själv lever jag med MS sedan november 2014. Det har varit en svår vinter i kropp och själ. Ett helvete rent ut sagt. Tvivlat på min egen förmåga flera gånger. Men nu står jag här, upprätt och dessutom överlevde jag. Hur gick det till? Kanske med en jävlar anamma .. vad vet jag ;-)
Bromsmedicinerna kanske börjar göra sin verkan. Det för den inplanerade MR i maj berätta. Jag hoppas på att Tecfideran gjort underverk.

Nu känns det som om skovet släpper för den här gången. Skovet som golvade mig.

Våren är kommen och jag har fått ny energi. Tacksamheten för allt jag ändå har som min fantastiska familj, min stöttande syster, vänner och MS-centret på Sahlgrenska. De är guld värda.

Svar: Hej Krigarhjärtat (vackert "namn" )
Ja MS kan golva en o kräva massor men som du skriver med ett jävlar anamma kommer man både långt o upp igen. Hoppas din broms ger dig tillbaka styrka o energi.. Det är ju oftast det vi saknar. Jag skall också på årliga MR undersökningen nu i maj o hoppas att det ser bra ut fortfarande. Jag har inte haft några nya plack sedan snart 6 år tillbaka o är så oerhört tacksam o ödmjuk inför det. Tack för det fina berömmet över bloggen, det gjorde mig glad .. Kram Irene
Irene Ek

skriven
#2: Krigarhjärtat

Såg att länken till min blogg inte funkade. Här kommer den igen. Utbyte av tankar är skönt.

Ha en fortsatt fin dag <3

http://www.ettkrigarhjartasbekannelser.wordpress.com

Svar: Vilken fin blogg du har =) den kommer jag att följa =) // Irene
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :