Påskdagen 2015

idag söndag, 
var första gången på 2½ vecka jag vaknade helt feberfri
så nu vänder det mår Ni tro =)
 
får jag bara lukt o smak tillbaka också 
så är allt frid o fröjd
vansinnes-tröttheten som kom med influensan
får jag nog dras med en tid
för den är ju även en medlem av familjen MS
 
eftersom jag ligger lite efter i huset pga sjukdom
tog jag tag i våra 27 små o stora fönster idag
så nu är det skinande rent på den fronten
 
o själen jublar i glädje o förnöjsamhet
 
dessutom har jag skolat om mina fröplantor
så nu kan de växa sig stora o fina
tills det är dags att flytta ut o till växthuset
 
nu är jag hiskeligt trött o slut
o sitter fastnaglad vid datorn
men har bestämt mig för att inte sova midddag idag
utan börja träna kroppen igen
till att hålla sig vaken under dagen
o använda natten till vila o rekreation
 
var ju inne i ett sånt piggelin-stim
innan flunsan slog till
o dit SKALL jag igen
 
våren är ju på G med stormsteg nu
även om det snöade lite idag vid lunchtid
 
o då skall man vara pigg o stark
gräva i jorden o rensa ogräs
gödsla landen, plantera o sätta fart på komposterna
 
o så skall vi bygga nya växthuset
som jag ser fram emot det
 
att jag inget hönshus får
lär jag väl leva med
men jag har sått ett frö i alla fall
o kanske gror det hos Stefan
så han tänker om
konstigare saker har ju hänt
 
Frid Irene
 
o så får Ni dagens visdomnsord som jag gillar så <3 
 
 
 

Kommentera inlägget här :