mörkrets hålor

så gör jag ännu en djupdykning i mörkrets hålor
detta trots att jag bestämt mig en gång för alla
att aldrig besöka dem igen
 
maran är tillbaka om natten
även de "förbjudna" o nattsvarta tankarna 
ännu är de inte högljudda o pockande
men de finns där,
 
jag är låg, har tappat självkänslan,
ser bara fulheten i spegeln
leendet som annars är mitt signum
ser mer ut som en grimas
 
sorgsenheten är monumental
värdelöshetskänslan överväldigande
älskade livsglädje, vart tog du vägen
 
det är tvära kast mellan himmel o helvete
förmodligen spelar energilösheten stor roll
o att den lilla ork jag hade for sin kos 
under de veckor jag dragits med influensan
 
jag finns, jag är o jag vill
men orkar inte just nu
 
vilar lite till o hämtar energi
god energi som läker en trasig själ
 
den där trasiga själen som aldrig blir nöjd
inte är någons första val
inte duger
 
Namaste // Irene
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Nilla

Styrkekram <3

Svar: tack Nilla <3 ibland är det lite jobbigare än vanligt ..idag är en sån dag =(
Irene Ek

skriven
#2: Lena

Hoppas av hela mitt hjärta att det vänder o du känner igen den
vanliga glada o energirika Irene igen.Det har kanske varit för mycket den sista tiden för dig. Så fort man får lite extra energi tar man gärna i för mycket o då kommer våra bakslag som ett brev på posten.
Styrkekramar från mig också!!

Svar: Hittar nog tillbaka till mig själv igen .. gör alltid det tids nog. Bara orken o energin kommer tillbaka o den här envisa flunsan släpper sitt grepp .. Kram
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :