bröllopsklänning x 3

 
äntligen kom jag till skott o testade min nya "assistent" idag
det blev som vanligt "Världens godaste kanelbullar"
klicka på namnet o ni har receptet
jag gör dubbel sats eftersom det inte blir så många bullar annars
för de tar väldigt lång tid att baka dem
men det är så väl värt besväret
för de blir gudomligt goda
de blir fina o stora också
 
 
jag tog med mig några till vänninan Eva P
som sjuknat om i influensan o är sjukskriven igen
eftersom jag tror mig veta att just Goda nybakade kanelbullar
botar det mesta i sjukdomsväg
 
assistenten levererade må jag säga
hon jobbade tryggt stabilt o väldigt tyst
tror aldrig jag bakat godare "världens godaste kanelbullar" någonsin
så är fortfarande glad o lycklig över min nye vän
vi kommer att trivas bra ihop
det märkte jag idag, så trevligt med nya bekantskaper
speciellt när de visar sig vara helt fantastiska "varelser"
 
 
glad o lycklig är jag också över att äntligen ha trimmat lille Junior
han såg ut som en skadeskjuten kråka
efter att ha blivit rakad både här o där vid operationen
men nu är han så fin o ser nästan valpig ut
vi höll inte riktigt sams ända "fram"
så svansen o lite kring halsen är ff kvar
men han får ändå med beröm godkänt
så tålmodig som han var o är
för pälsen satt hårdare än jag tänkt mig
o varje ryck kändes, det märktes så väl på honom
 
 
den andra lurken som också skulle behöva ryckas lite
kring manen har har runt halsen
han håller sig på behörigt avstånd
o låter mig knappt kamma genom pälsen
att trimmas är Caspers stora fasa
ändå är det matte som vinner fajten i längden
inte ens en envis Jack Russell undkommer henne
 
 
 
var till ett tämligen folktomt Kupolen, Borlänge igår
för att handla mig en Bröllopsklänning
ja nu är det ju tyvärr inte jag som skall gifta mig
utan det var en klänning till ett bröllop vi skall på, på lördag
som jag införskaffade mig
 
 
nu bar det sig inte bättre
än att tre klänningar följde med hem
men väljer nog detta set till lördagens event
 
 
en JÄTTE-snygg tunika,
 
 
3 st. Eco-linnen o tre par riktigt snygga trosor
det kändes gott att handla bort lite av influensa-deppigheten
jag hittade så mycket fint trots min övervikt
o köpte allt som jag ville/kunde ha
så nu får gärna sommaren komma
för nu är jag rustad inför den
 
 
tänk va lite nytt i garderoben kan göra för själen
det är så viktigt att ha nåt fint att sätta på sig
oavsett om man är underviktig, normalviktig eller som jag överviktigt
är man skitviktig klär ändå inget
så då kan man va utan nytt i garderoben
 
frid Irene
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lena

Du kommer att bli så snygg på bröllopet i den klädseln! Va fin du är på bilden med uppsatt hår. Bullarna ser verkligen goda ut. Har alltid önskat en sådan assistent , färgen var ju så läcker.
Här har det varit regn o bara sju grader idag. Ett bakslag på våren. Vår hund är också nytrimmad, han blev genast fem år yngre till utseendet.
Ha det bra , Kram Lena

Svar: Här har också varit busväder idag .. Jag brukar baka då .. eftersom man ändå inte vill vara ute. Det skall bli riktigt trevligt att gå på bröllop på lördag i ny klänning. Håret är på utväxt nu o går precis att sätta upp .. Det gillar jag !! Passar mig perfekt att sno ihop det på morgonen o sen får det duga resten av dan. Kram
Irene Ek

skriven
#2: Viveca

Åh vilken fin tunika! Var hittade du den?

Svar: Jag köpte den på Kapp Ahl .. De har fått hem en hel serie i samma stil .. Otroligt fina kläder !!
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :