lycka kan visst köpas

det sägs att lycka inte kan köpas för pengar
men efter idag vet jag inte om jag håller med om det
eftersom jag lyckades buda hem en Ankarsrum assistent
idag för endast 2600kr,  vilket är otroligt billigt
 
 
dessutom precis en sådan som jag tittat på i smyg
o verkligen hett önskat mig
nu skall det bakas som bara den igen
alltså vilken glädje en liten rosa maskin kan ge i hjärta o själ
så visst kan "lycka " köpas ibland för en billigt peng
 
 
det var ett fantastiskt vårväder idag
o längtan ut blev för svår
så på med jobbarbyxor o fram med spadar, skottkärra o massor av "sisu"
för nu skall det anläggas blomland med massor av fina perenner
då vår baksida består av 1400 kvadartmeter gräsmatta
o hur roligt är det ?
 
 
det är en fröjd att påta i jorden
men tur att jag köpt en trädgårdspall
för den används lika flitigt som spaden
Odla 6 m2 från Skånska byggvaror
 
o håller vädret i sig blir det växthusbygge till helgen
är så spänd o förväntansfull inför det
då jag verkligen längtar efter det nu
det gör dessutom alla mina små växande förgrodda plantor
de vill ut o sträcka på sig mot solen nu
de dagar det är varmt o gott nog
 
 
det var länge sedan vi åt nåt riktigt gott o onyttigt här hemma
så ikväll fick det bli hemfriterade Pommes frites o goda smaskiga hamburgare
vi åt tills paltkoman slog till
ibland måste man unna sig det där lite extra

oavsett om det gäller mat eller annat gott i livet
 
Frid Irene
 

Kommentera inlägget här :