Bröllop mellan Jenny o Olov Pettersson 2015-04-18

sist jag skrev här mådde jag inte så bra
sedan dess har det hänt en massa skoj
o på nåt sätt vände allt då
 
fredagen vet jag inte vart den tog vägen
 
 
men i lördags var vi på bröllop
o vilket bröllop sedan
våra söta grannar gifte sig
i vår otroligt vackra kyrka 
o sen var det fest på Folkets Hus natten lång
 
 
vilken dag o kväll det blev
vi åt gott, drack gott, mådde gott o skrattade massor
är så otroligt Tacksam att vi bjöds till denna högtid
många många år sedan jag festade så
men är det Bröllop får man lov att bjuda till =)
 
 
jag tom var uppe o dansade på småtimmarna
appropå o dansa 
Brudvalsen var nåt av det vackraste jag sett
lite oturligt fick jag inte med hela 
men Ni skall i alla fall få njuta av det som blev
jag kommer lägga ut den som en egen uppdatering
då det är lite krångligt att få in filmer på bloggen
 
så kom då söndagen
den var ju inte lika roligt då
men kravlade mig upp klockan 18
lagade Lasange o åt "lunch" 18.45
kvicknade till ett par timmar sen var det Godnatt igen =)
 
av nån anledning hade jag fått whiskyröst
o kunde knappt prata,
så det var en lugn dag på Klacken igår
 
inte var det bättre idag måndag heller
dock trodde jag det var sviter efter festen
men visste bättre efter att ha varit till Långshyttan o handlat
där jag för övrigt kom först på en singelolycka
 
 
som kunde slutat riktigt otäckt
föraren hade kört av rikigt ordentligt
men klev ur bilen själv om än chockad o mörbultad
 
usch så lätt det är hänt att olyckan är framme
där de körde av finns inga "hinder" eller annat som stör
bara ett stort dike o en åker, så vad som hänt fattar jag inte
 
för att återgå till vad jag märkte vid hemkomsten
var ont i kroppen o en jädra huvudvärk
så när jag letade fram Alvedon, tog jag tempen samtidigt
37,9 ...alltså därav whiskyrösten 
o inte nåt annat =)
bara inte flunsan tar om
jag har inte tid att va sjuk igen
det är ju dags att börja påta i trädgården
 
 
appropå "påta" idag på skogspromenaden med vovvarna
möttes vi av denna vy
"nån" hade kalasat i jättemyrstacken
o det rikigt ordentligt
 
då vände jag/vi o gick sakta o lungt 
men med bestämda steg mot hemmet igen
lite kymigt kändes det allt
 
så nu vet vi att det inte bara är varg o lo i faggorna
en något större individ huserar också här
 
det är spännande att bo på landet
 
frid Irene
 

Kommentera inlägget här :