Stockholmshelg

 dottern hade bjudit mig på en helkväll på Hamburger Börs
den var i fredags o det var trerätters med show av Orup
 
jag var i trevligt sällskap o det var en superbra show
god mat om än man fick vänta både länge o väl på den
 
3 tapasbitar chevre,sill o nån supergod laxbit
torskrygg med några goda tillbehör
macaron, hallonpannacotta, lingonpäron
o till det dracks det vitt vin i mängder =)
o nån drink slank också ner i "ungdomarnas" strupar
själv gav jag upp efter 3:e glaset vin
det 4:e fick stå kvar på bordet
vilket var förståndigt av mig
kände jag dagen efter =)
 
 
showen var jättebra o 4 extranummer gavs det kvällen till ära
då det var första riktiga showkvällen
eller som Orup uttryckte det
ikväll är det på riktigt för showen igår var för "gratis-ätarna"
en nostalgitripp de lux bjöd han på...Härligt !!
så funderar ni på att gå..gör det !! väl värt pengarna !!
 
 
nöjda o glada gick vi ut i Stockholmsvimlet o natten
vi kikade förbi Café Opera = för lång kö
vi gick till "Vickan" Victoria där var det för stökigt
så vi gick till Sky Bar
 
 
tog en nattdrink,min fina Orange drink var alkoholfri o supergod !!
vi pratade o skrattade innan vi gjorde kväller vid halv två tiden !!!!!
 
 
hotelfrukosten på NordichLight hotel
var magisk o vi satt av en o en halv timme
bara njöt o tittade på folk som kom o gick
 
 
utsikten från hotelrummet var också myllrande o folk-rik
 
 
allt som allt en trevlig kväll
ljuvligt hotell o bästa frukosten ever
det där gör jag gärna om
när jag hämtat kraft nog
 
frid Irene
 
 

Kommentarer :

#1: Lenal

Vilken kväll o lite in på natten ni hade! Du ser pigg ut vid frukosten(sen vet ju bara du hur pigg du egentligen var) Orup har ju fått jättebra recensioner, så jag förstår att det var bra.Har du fått vila ut nu idag?Kram Lena

Svar: Sov o vilade av o till hela söndagen .. Det tar på att ha roligt .. Tur man har världens bästa karl som håller ställningarna när jag tagit ut mer "krediter" än vad jag är ägare till .. // kram
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :