Nä nu ....

Törs nästan inte uppdatera idag
För då måste jag berätta att 
Wi-FI på vår nya teve inte funkar
o det är ett måste på en smart-TV
eftersom den även fungerar
som en liten dator
o man använder det trådlösa till
massor av funktioner
Så den skall tillbaka till affären imorgon
för att bytas ut.. 
Förbannelsen med elektroniken o hushållsmaskinerna
fortsätter alltså 
den nya matberedaren har jag inte ens vågat testa ...
 
När det sedan visar sig
att jag haft änglavakt när jag åkt omkring i Volvon
gör inte saken bättre eller mindre otäck
 
Stefan bytte till vinterdäck idag
o då visar det sig att Mekonomen-killarna
"glömt" dra åt muttrarna ordentligt
när vi köpte nya sommardäck i slutet av augusti
för det fattades en mutter fram
o resten satt löst o likadant var det på ett bakdäck
det kändes faktiskt otäckt ända in i märgen 
Så imorgon blir det inte bara en tur till Audio Video affären 
Jag svänger nog förbi mekonomen också
o ber om att de iaf får lov att ersätta den saknade muttern
som plåster på såret
Funderar på
om jag inte måste ta till lite "kuckelimuck" 
för att rena huset o oss från "otur" 
orkar inte med mer av den varan nu 
Skall kolla imorgon i gömmorna
om jag inte är ägare till lite vit salvia
 
Bara jag hittar det
blir det till att röka ut det oknytta 
o bjuda in det goda 
 
Det oavsett om jag tror på sånt eller ej
men bort skall det !! 
 
Nu skall huset "städas"
 
frid Irene 
 


 
 
 
 

Kommentera inlägget här :