kom på idag, bara sådär

att mitt "trötthetsskov" nog är över helt o hållet nu
jag behöver inte längre ta både för o eftermiddagsvila
till o med så jag orkar vara uppe
o se på nio-nyheterna på TV:n på kvällen
det gör att jag inte känner mig så förbannat tråkig längre
för det är ett skit
när tröttheten slår ut allt annat
o man bara har ork till att andas o finnas till
 
när tröttheten försvinner
återvänder färger o nyanser i tillvaron
dofter o smaker förändras o blommar ut
ansiktsfärgen återgår till normal
istället för blek grå o glåmig
 
o det bästa av allt
leendet/skrattet återvänder
det är den egenskap jag saknat mest
de här "trötta" veckorna
 
haft en toppendag
tillsammans med Stefan som är Höstlovsledig
vi har prickat av "allt" på dagens To Do-lista
 
med fullstuvad Volvo for vi mot stan
 
första stopp var hos veterinären Sören
vi kom fram till att
Casper har troligtvis magkatarr o "känslig-mage"
strikt-foder o Stomax-pulver gäller resten av livet
dessvärre fanns inget foder till väninnan som jag lovat köpa
 
andra stopp var på OK för att skicka Tradera paket
 
tredje stoppet till Tunvägen o lämnade
en kasse kläder till en glad tös =)
 
fjärde stoppet var till Erikshjälpen
med allt som var kvar från sommarloppisen
då det börjar bli dags att ställa in bilarna nu
 
femte stoppet blev Audio Video-butiken
ja jisses nu är vi med ny TV en stor LG 55 tum
med finesser som kan göra en tekniknörd som mig salig
men naturligtvis strular det lite, men så "tjurig" som jag är
så löser jag det innan kvällen är slut
 
sjätte stoppet
man blir hungrig av att handla
så det fick bli en av pizzeriorna
för lite Kebab/Gyros tallrik
smakade sådär
 
sjunde stoppet
Lidl o nya strumpor till Stefan
samt mat till skafferiet
o jag frångick alla mina principer o förutafattade meningar
skänkte en liten slant till tiggerskan utanför
bara för jag var så glad o mådde så gott
o hon såg så sorgsen ut
 
åttonde stoppet
HEMMA IGEN !!
 
nu var det skönt att komma hem
med kaffe i magen o stor förväntan
har jag nu tagit mig an att installera vår nya
Smart-TV som är stor som en halv bioduk
 
 
dessutom har den 179 kanaler för tillfället
så nu kommer väl sömnbristen att slå till den här veckan
 
 
 
oj..kom på nu att vi gjorde ett till stopp
på El On o köpte en ny matberedare
samma märke som jag hade eftersom den jobbat bra i över tio år
men min gamla la ju av för ett par veckor sedan
som nästan allt annat i huset
men nu har jag börjat återställa allt till det "normala" igen
 
 
 
Frid Irene
 
Dagens reflektion får bli denna
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lenal

Ha ha det sista var ju bara FÖR bra!
Vad fantastiskt att du orkat med alla dessa saker ni hunnit med och fortfarande är i full gång med TV.
Hoppas ni får trevligt resten av veckan.
Blir vädret dåligt har du ju mycket kanaler att se på.
Kram Lena

skriven

Kommentera inlägget här :