gryningsljus

 
ibland hittar jag riktiga Guldkorn
bland mina sparade afforismer
idag bjuder jag på en som jag verkligen tycker om
 
 
eftersom vädret var varmt o skönt
o vi träffade på flocken från Stationsallén
så fick det bli en härlig o rolig stund i fårhagen
 
Casper älskar vatten
vill gärna längst ut på sista stenen
o stackars Åke
vet inte hur han skall få ihop flocken igen
så det blev mycket badande idag
 
vi tappade även bort Casper en stund
som bestämt sig för att gå sin egen väg
vi hittade honom så småningom
 
 
efter mycket letande
o matte var inte så glad då
så eftersom vi hänger kopplen på grinden
för att andra hundägare skall veta att vi springer lösa därinne
så fick det till att bli en nödlösning
när vi äntligen hittade honom
 
 
det visade sig att
en sjal kan va bra till mycket =)
 
förresten morgonpromenaden var sådär magiskt idag igen
 
ibland är gryningsljuset o solens uppvaknande
helt förtrollande o nästan overkligt vackert
 
 
jag brukar stanna upp
njuta av skådespelet
o bara tanka energi o glädje sådana här morgnar
 
det har varit en bra måndag
i många avseenden
jag har fått massor gjort
o arbetsveckan var kort
för när Stefan kom hem var det "helg" igen
eftersom han är ledig resten av veckan
o vi har massor av "to do" inplanerat
får se nästa måndag vad vi hann med
 
hur som helst
en bra dag går mot sitt slut
stryktvätten är ett minne blott
yngste sonen Viktor har tentat idag
så nu håller vi tummarna
o gör kväller till tonerna av ett lätt snarkande från soffan
det är han så väl värd, gubben min
 
frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lenal

Ville bara "titta" in o säga att jag läst alla dina härliga bloggar sista tiden.Men psyket har inte riktigt varit med mig, så det har inte blivit några kommentarer.Vilka vackra bilder från morgonpromenaden.Idag har vi haft 18 gr varmt här.Kunde njuta lite av livet på balkongen.O en liten promenad runt kvarteret.Ha ett trevligt höstlov med mannen. Kram Lena

Svar: Tråkigt att du inte är piggelin, inte skov på gång va? Min söta väninna Nilla blev inlagd idag på Nero o får Kortisondropp pga synnervsinflammation o troligtvis Trigeminusneuralgi, det gör mig lite orolig, för man påminns liksom om sin egen bräcklighet o situation då. Hoppas du hittar livsglädjen igen, för den är ju så viktig för att orka. Sen får folk säga/tycka vad de vill, det är ett skit att bära parasiten MS med sig hela tiden o dessutom vara pigg o glad o tacksam över att det "kunde ju varit värre"... Näe jävligt o svårt är det o en ständig kamp mot demonerna.Kram på dig o massor av värme o omtanke // Irene
Irene Ek

skriven
#2: Lenal

Jag är så glad att du o din blogg finns.Du förstår ju precis hur man känner sig.Det går aldrig att förklara för de som inte har MS hur det är.Hoppas att behandlingen för din väninna hjälper så hon är hemma snart igen.Skönt att ni har varandra nära.Tror inte jag har ett skov på gång utan känns mer som enorm trötthet o depp.Tack för omtanken.Kramar Lena
.

skriven

Kommentera inlägget här :