Välkomst-värdinna


Hit var jag i morse
har lovat hjälpa till vid julborden i år
På Stjärnsunds Herrgård 
o idag var det dags att få lite tider
jag skall vara där o servera glögg pepparkakor o önska alla välkommen 


som jag ser fram emot detta
o så roligt det skall bli att träffa
alla hungriga förväntansfulla julbordsgäster
Om jag vetat med mig att orkat hade jag tagit åt mig varenda ledig timme
men högmod går före fall
så nu mjukstartar jag
hoppas det ger tusenfalt igen i min oberäkneliga kropp

Jag behöver verkligen komma ut bland folk
Komma över mina demoner o visa för mig själv att jag kan o att jag duger som jag är
Någonstans under resans gång
tappade jag allt det
jag som alltid varit spindeln i nätet


Ett gott tecken kanske var den otroliga solnedgången idag
Som jag saknat solen denna senhöst
har nog aldrig sett så många grå nyanser i hela mitt liv 
som under den senaste månaden 


Frid Irene




Kommentera inlägget här :