Två dagar

Ibland rinner bara tiden iväg
jag som är så sakta 
kan inte fatta hur tiden kan gå så rasande fort

Igår bara försvann dagen 
Jag fixade lite här hemma 
bla så satte jag upp min nyinköpta lampa
då den som satt i huset från början inte alla föll mig i smaken



Så nöjd jag blev 
vilket lyft det blev i rummet


Sen satte jag upp insynsskydd på tvättstugedörren
o lika nöjd blev jag med det
Så smart grej.. 
En plast som fäster utan att klistra
o bara är att pilla bort när man tröttnat

Sen lagade jag Stefan skinnkavaj
i fodret
o likaså äldste sonens skinnjacka som alla knappar släppt i
o som det behövde trixas med lite för att få dem att sitta

Nu har jag glömt vad övrigt jag gjorde
men rätt som det var
slog klockan tjugotre o det var läggdags

Läggdags men inte sovdags
det är ju fullmåne
så mångalen som jag ofta blir
låg jag vaken fram till småtimmarna

Idag var det huvudvärksdag
så jag har inte levererat alls

ändå har dagen gått i rasande fart
o avslutas i TV-soffan tillsammans m IDOL:erna

Sen skall jag baske mig sova
oavsett fullmåne eller ej

Då jag måste vara pigg i morgon
, måste 

Frid Irene 


Kommentera inlägget här :