Nov. 03, 2014

idag regnade det småspik på lunchpromenaden

ingen av oss uppskattade den nåt vidare

detta trots att det var vovvarna som propsat på den

jag försökte vinna förhandlingen om att slippa

men förlorade o med tunga steg travade jag iväg
Behöver jag säga att vi nog slog nytt rekord på "kioskrundan"
det var väl det mest spännande som hänt idag

en tråkig regnig måndag är strax slut

stryktvätten är borta o ny hänger på tork

mat till matdosan fixad

jag trollar numera med att få ihop nåt till den

då det inte ens finns rester att ta till i kylskåpet längre

planen var att åka o handla på onsdag

då jag bestämt möte i stan o att fika hos vänner

men får nog smyga ner på lokala "lanthandeln"

imorgon om jag ens skall få ihop till "spiksoppa"

imorgon förresten skall jag på lite kul på kvällen

det är "blomsterafton" på bygdegården

Horndals blommor är där o pratar/visar/säljer

det brukar vara välbesökt o jättetrevligt

återkommer i morgonkväll med lite mer om det

 
 
 


Frid Irene

 

Kommentera inlägget här :