noll koll

 
ibland blir jag så trött på mig själv
när jag glömmer, när jag tappar, när inget vill fungera
när knoppen tar semester o kroppen strejkar
 
jag hade lite bråttom i morse
 
att äta frukost
att plocka ihop
att göra morgonbestyren
att gå med vovvarna
 
eftersom jag lovat bort mig till vänninan
vi skall fräscha upp hennes skafferi
med lite vit färg o ett glatt humör
 
o idag var det dags
 
det där med att ha bråttom
det passar inte min kropp
o inte min knopp heller för den delen
 
inget vill sig....
 
jag gjorde frukost i vanlig ordning
men kaffet smakade svavelsyra
måste räknat fel på måtten
jag som älskar mitt Zoegas
har nu nästan frätskador i munnen
pga av min dumhet
 
ljusen som jag alltid tänder till frukosten
glömde jag släcka innan jag gick på morgon-promenaden
 
- en dödssynd !!
 
som  tur är har jag ljussläckare på dem
men ändå....
 
när jag äntligen var färdig med allt här hemma
o skulle åka iväg
 
så åkte jag ifrån alla tillbehör jag plockat ihop
för att använda till uppfräschningen

de stod snyggt o prydligt kvar ute på gården
när jag kom tillbaka
 
packa i Volvon
backa ut från gården o dra iväg
 
bara det att nu blev jag osäker på om jag låst ytterdörren
det var nåt som gnagde oroligt därinne
men jag kunde inte komma på vad ?
 
så hem igen en snabbis
bara för att konstatera att dörren var låst
o hör hur två besvikna hundar skäller innanför
de trodde jag kom hem igen
 
hundar har ju inget tidsperspektiv
o tyckte nog att nu var det dags för matte att komma hem
eller åtminstonde komma in o ta med dem
det måste ju trott jag var tossig
som åkte fram o tillbaka på gården hela tiden
 
nåväl
när skafferi-taket var målat o klart
stryrde jag kosan hemåt
nöjd o glad med det jag uträttat
 
bara för att mötas av två hundar ute på gården
som glatt hälsade matte Välkommen hem ?? !!
 
det tog några sekunder
innan poletten rasade ner
o jag kom på att jag gick ut via altandörren
när jag skulle plocka ihop de verktyg jag behövde från förrådet
för att ställa allt utanför garageporten
eftersom jag glömt bilnyckeln inne
 
jag gick sedan in via ytterdörren
o glömde totalt bort att altandörren var öppen
o bara igenknuffad...
 
Jösses !!
så snopen jag blev
när vovvarna var ute när jag kom hem
o samtidigt så glad att de inte smitit iväg hemifrån
 
kanske borde köpt en Triss-lott
med den turen i oturen
 
imorgon skall jag inte ha bråttom
utan låta allt ta den tid det behöver
 
det känns liksom tryggast så
 
Frid Irene
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lena

Stackars dig, vilken dag.Men det kunde lika gärna varit jag som lyckats med detta.Snälla hundar som inte rymde,o ni som har vargen i er närhet.Men den kommer väll inte på dagen.
Hoppas du får en bättre morgondag.Jag har träffat en ny neurolog idag,det var heller ingen höjdare till dag.Min älskade
vanliga är pappa ledig till Mars.
Kram Lena

Svar: Visst är det trist när man inte får sin vanliga neurolog, min var också pappaledig sist jag var på akutbesök.. Visserligen fick jag en ganska trevlig kvinna, men bara att berätta hela ens "historia" gjorde att jag glömde hälften av det jag skulle tala om o kom för 😧 när man är "dålig" funkar ju det kognitiva verkligen " sådär" // kram
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :