muli-tasking dag

 
som vanligt njöt jag av morgonpromenaden
dessutom sken solen vilket var underbart
efter alla grå dagar som varit
 
 
efter promenaden har jag "muli-taskat" hela dagen
 
 
det har bakats, tvättats, strukits, dammsugits,
skötts om blommor, bäddats, skakats mattor.
matats fåglar o skött hundars klor o päls,
jag har hunnit fika hos väninnan,
återvunnit o promenerat ännu en runda
lagat kvällsmat o gjort två matdosor
o glömt bort allt övrigt jag gjort
 
o det har beställts ett nytt växthus
ett rustikt o med tunga säkerhetsglas denna gång...
så nu är jag lycklig
 
 
o det har varit en bra dag,
en mycket bra dag
dessutom bär jag på en hemlighet
som ni kommer att få ta del av så småningom
det är nåt jag ser fram emot
o nåt jag verkligen vill o behöver göra
 
 
 
ha nu en fantastisk Tisdagskväll
jag skall tillbringa min i TV-soffan
det är ju Svenska Hollywoodfruar, 
 
 
frid Irene
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Jenny

Så nyfiken jag blev nu! :) kraam!

Svar: Hehe .. Du får snart veta 😘
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :