mångalen

är helt tom i huvudet
efter att ha varit i "stan" hela eftermiddagen
o uträttat ärenden jag samlat på mig
under ett antal "orkar inte "-veckor
 
skrivit en lång "to do" lista
som jag noggrant prickade av vart efter
men tror ni inte att jag ändå missade
två väsentliga saker
 
 
ändå var det en bra eftermiddag
vovvarna var med o fick en "stads-runda"
vilket de uppskattade
det fanns massor av NYA dofter att kissa över
 
o jag fick massor gjort trots ett par missar
 
i morgon skall jag slutföra projekten
jag handlat på mig idag
-spännande värre !!
 
 
gårdagens blomsterafton på bygdegården
var trevlig o välbesökt som vanligt
jag köpte lite nya blommor
trots att jag nog inte tänkt mig det
men det är så lätt att ryckas med
o vilja ha "allt" när det är så fint
 
 
vi bjöds på jultema både vad det gällde fikat
o blomster-arrangemangen
det var en trevlig kväll helt enkelt
 
nu är det kväller på Klackvägen
alla "grabbar" sover
som vanligt bara jag som är vaken
vill gärna bli så när fullmånen lyser stor o gul
 
mångalen kallas det visst
 
 
 
 

Ps..förlåt...kunde inte låta bli, min "dåliga" humor slog til...
Ds.
 
Frid Irene

Kommentera inlägget här :