hemkommen

 
till o med i helljuset från bilen
är Stjärnsund vackert att komma hem till
har varit o handlat i Långshyttan
tänt ljus vid graven på kyrkogården
hälsat på min Loppis-väninna
o är så glad över att komma "hem" igen
jag trivs verkligen där jag bor nu
 
 
fredag innebär oftast en trevlig avslutning på veckan
nåt lite extra gott att äta
kanske ett glas rött
eller ännu hellre en liten naggande god whisky
det visar sig vad det blir
om det ens blir nåt
för ibland är vi båda så fredagströtta
o TV-soffan är ju förödande skön
så ofta somnar vi i varsitt hörn
men mysa till det, det hinner jag i alla fall
 
 
med lite "eld " både här o där
så det är bäst att jag håller mig vaken
eftersom jag nog får totalförbud på levande ljus
här hemma annars,
det är mycket nära ett sånt nu,
kan jag säga =)
 
 
appropå ljus
så har fågelstugan också i år fått belysning
man vill ju att småfåglarna skall trivas o hitta till "holken"
 
 
detta trots gråvädret vi dras med dagarna i ända
inte på hela veckan har det varit fullt dagsljus under dagen
burr så tröttsamt o tråkigt detta väder är
 
 
nu är pizzorna klara i ugnen
det är dags att äta
så rundar av med dagens kloka ord
 
 
o med tillönskan om en fantastiskt skön helg till er alla
själv väntar jag hem äldste sonen o barnbarnet Benjamin
som bakat pepparkakor idag med "tungan rätt i munnen"
 
// Frid Irene

Kommentera inlägget här :