Gråväder

vi har haft barnbarnen Simon o Frida
som sovit över i helgen
då föräldrarna ville gå på barnfritt 50-årskalas
 
 
hundarna tycker det är jättekul
de gillar verkligen barn, vilket är jätteskönt
 
 
 
vi "bakade lite chokladbollar Frida o jag
då det var Fars-dag
 
 
"pappan" blev jätteglad när han kom för att hämta
då han är en liten "gottegris" alldeles som "farfar"
 
 
en av Farsdags-presenterna var jag extra stolt över
då jag beställt en emaljskylt till huset
o den uppskattades stort vilket gjorde mig glad
 
 
lilla Skodan var in på besiktningen idag
papperet visade UA när vi var klara
så därefter åkte vi glada därifrån
kanske måste vi behålla henne ett tag till nu
 
som vanligt när jag åker in till stan innan lunch
blev det ett besök på Mc Donalds o "dagens lunch"
detta trots att det inte alls tillhör mina favoriter
 
 
gråvädret ute är som ett knock out-slag
o jag önskar inget högre än lite kall krispig klar luft
"högt till tak" o solsken
ändå är Stjärnsund så vackert att det nästan gör ont
 
 
det går bara inte att gå morgonpromenaden
runt Herrgårdsområdet utan att bli på gott humör
o njuta av det vackra omgivningarna
 
 
frid Irene
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lena

Vad roligt att mannen blev glad över den snygga skylten som vi på bloggen sett innan.Kul med lite barnbarn på besök.
Det är så vackert där ni bor även om vädret är grått.
Mannen här hemma vill också gärna att det blir lite kyla
o frost.Han är trött på att fota löv nu.Vill ha rimfrost-
Hoppas du orkat med helgen utan efterkommande MS trötthet.
Kram Lena
Himla bra det där med reklamen,när man är hemma så här är ALL post kul(Inte räkn förstås)

Svar: En av dagens höjdpunkt här hemma är när lantbrevbäraren kommer m sin Gula bil .. Nästan så man blir lätt deppig om han hoppar över vår postlåda 😃 // kram
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :