går all in på AllHelgona

 
plötsligt igår kväll stod två "gastar" utanför vår altandörr
dock visade det sig vara snälla sådana
o jag fick en blomma, min favorit dessutom
 
 
eftersom det var en sådan vi fick mor o jag när jag föddes
 
 
en trevlig överraskning på Allhelgona aftonen
 
till alla er som undrar över min extas
över att ha fått ordning på det trådlösa,
datanätverket o nya teven
kommer här en bild för att ni skall få en uppfattning
av vad jag tampats med
 
 
här har jag testat nya kopplingar bland splitters, switchar o modem
o till slut lyste de lampor som erfodras
o idag fick jag fart på hemtelefonen också
det var bara att sätta i kabeln i rätt port
alltså telefonport två där lampam redan lyste
så vips ...ny FUNGERAR ALLT i huset
för tillfället ... är väl bäst att tillägga
 
 
ikväll tänder vi ljus i vårt hus
för nära o kära som inte längre finns i jordelivet

 
jag tycker om stämningen som blir
vill att man skall minnas alla vi saknar
med glädje o tacksamhet
över den tid vi ändå fick tillsammans
 
 
detta är en av de få kvällar
då jag får elda utan restriktioner
jag har ju en egenhet att "glömma" levande ljus jag
vilket inte är en av mina bra sidor
 
 
snart skall bordet dukas
 
 
det som serveras är på "beställning" ikväll
 
 
croque monsieur eller varma mackor
men på franska låter det betydligt godare
o lite god dryck till
 
 
ha en trevlig kväll
hoppas ni inte sitter ensam
njut av livet
så hörs vi imorgon igen
 
 
Frid Irene
 

Kommentera inlägget här :