äntligen lite snö !!

 
tänk idag snöade det när jag vaknade
att lite vitt på marken kan göra så gott i själen
dessa grå o trista Novemberdagar
 
 
när jag tittade ut lite senare 
hade nån "pulsat" i snön på gräsmattan
 
 
så, vad har jag gjort idag då
jo jag har pysslat
bad min älskade Stefan att hämta hem lite
granris, enris o lingonris
allt annat o utsmyckning hade jag redan fixat själv
sen satte fixar-Irene igång
 
 
jag klippte, snörade, utsmyckade vred o vände
o till slut hade jag åstadkommit
två i mitt tycke vackra dörrkransar
 
 
 
vi har ju två dörrar på huset
jag är så stolt o nöjd
det får man vara när man gjort nåt bra
 
 
det blev tom lite över till min fina stege
så nu är det pysslat o klart utomhus
 
 
saknar dock dottern
som tänkt komma hem över helgen med barnen
eftersom hon inte bytt till vinterdäck ännu
vågade hon sig inte ut på vägarna
hon är klok hon den kvinnan
men tråkigt för oss som hade velat träffa dem
nu tror jag inte hon är så ledsen
då jag vet att hon fått låna den sötaste lille kille på em,
en sån krabat här kan få vem som helst att le
 
 
nu börjar det mörkna igen över Stjärnsund
eller mörkna förresten det blir inte ens riktigt dagljus längre
det var snart en månad sedan vi ens såg solen
o det gråa vädret ger skymingsljus dagen lång
så jag hoppas det lilla fjun-lager med snö vi fått
ligger kvar i morgon bitti
för det ljusa lättar upp så oändligt
 
 
återigen en bra dag
tror jag får lov att börja samla på dem igen
 
då de är "så mycket bättre"
än de vanligtvis så "trötta" o jobbiga
 
avslutar med nåt jag tycker är helt underbart
kan inte sluta le åt denna härliga dam
önskar jag vore sådär kvicktänkt
o hade hennes humor
 
för hur mycket roligare är inte livet
om man bjussar lite på sig själv
 
 
 
Frid Irene
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lena

Vilka jättefina kransar, du skulle jobba som florist!!
Den äldre damen är ju bara för söt o ärlig.
Kram o skön helg.Lena

Svar: Jag tackar för berömmet men allt jag gör är på lärlings nivå .. Men kul är det !! o visst tänker jag ha en skön helg.. Pysselverkstan har ju öppnat nu 👍 kram
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :