sen sist

 
 
har jag badat med hundarna
nåja ..doppade mig till midjan i alla fall
där frös jag till is o fick lov att ge mig
12 grader är något för kallt för mig
 
 
ätit sommarens första o enda glass
 
 
blivit uppvaktad på Mors-dag med vackra blommor
 
 
fått nya gå-skor då hundpromenaderna kräver RIKTIGA sådana
 
 
Missing pice (pusselbit som symboliserar Autism)
fin o god choklad,
MS-armband
 
 
o massor av kärlek..
 
 
ful-grät hela söndagen
både av lycka o av "självmordssmärta"
Trigeminusneuralgin hälsar på = SÅÅÅÅÅ  VIDRIGT !!
troligtvis den tropiska värmen som triggat igång den
jag blir totalt utslagen av smärtan
o det bästa är att bara försöka (droga) sova bort den
blek, tragisk o helt slut somnade jag klockan halv åtta igår söndag
 
 
så nån ute-ätar-lunch på Gabriel Stienrncrona
blev det inte-inte heller nån mysig uppesittarkväll
då medicineringen mot smärtan
inte gav den möjligheten
 
 
men kaffe på säng fick jag på Mors-dag
vilket gör mig lika lycklig varje gång
 
 
vi har chillat i den tropiska värmen
medan Stefan målat garaget i  stekande sol
 o med en vedstapel i vägen
som både revs o byggdes tillbaka samma dag
fick han lite extra motion
 
 
jag kunde bara trött titta på då värme tar knäcken på mig
MS o värme är verkligen ingen bra Kombo
så gissa om glädjen stod högt i tak idag Måndag morgon
när termometern visade plus 7 grader på morgonen
o vi kunde ta morgonpromenaden i kallt friskt solsken
 
 
så jag njöt .. o inte en vindpust på hela rundan
 
 
vilket är nog för att trigga igång den värsta vidriga smärtan
i ansiktet o hårbotten..
så att kamma sig idag var uteslutet
för att inte tala om att borsta tänderna
eller dricka varmt kaffe...eller tugga
så idag var det is-kaffe som gällde
lättäten mat o Tramadol till efterrätt
vilket golvar mig i flera timmar....
 
 
 
tur jag VET att vidriga smärtan brukar ge sig ganska snart
o varför den har öknamnet
"självmordssmärtan"
för den ÄR outhärdligt VIDRIG
speciellt som den är så väldigt svår att smärtlindra
 
hoppas ni slipper träffa Trigerminus i Era liv
han är en jädra "kompis" att ha
 
i morgon är jag nog smärtfri igen
för som Ni vet hoppet är det sista som överger en
dessutom tror jag på god Karma
o lite tur ....
 
 
frid Irene
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :