regnväder

 
 
lyssnar på kroppen idag
så morgonens förhandling om lite
shopping o äta -ute fick på nöten
lika bra det då jag behöver all energi imorgon
då vi skall på stor släktträff på Karlsgården i Norrby
 
det är inte alltid lätt att göra de här valen
trots att jag levt med det så länge nu
för jag vill ju alltid mer än jag förmår
 
när nätterna är långa
finns massor av tid att tänka
en av dessa vakennätter
kom jag på att av original-Irene finns inte mycket kvar
det försöker jag lära mig att leva med
vad annat kan jag göra
 
o den "nya" Irene o jag kommer trots allt ganska bra överens
det finns väl saker vi inte alls är ense om
men så är det väl i alla förhållanden
men vi har blivit som två pusselbitar
som visar sig passa ihop
 
 
att förlika sig med nuläget är ett måste
 
många gånger är det jag måste "ge mig"
trots att envisheten är min drivkraft
 
som idag, så gärna jag tagit mannen o åkt iväg
strosat lite på Kupolens köpcenter, ätit på IKEA
handlat lite "måste" o lite onödigt
 
istället visade det sig bli en ofrivillig vilodag
det blir inte alltid som man tänkt sig
 
men egentligen ...vad spelar det för roll
 
Frid Irene
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :