nöjd glad o tacksam

efter en seg grå trist vinter
som gått i sömngångarens tecken
börjar det så smått hända massor av roliga saker
almanackan börjar bli "full" av allehanda skojigheter
 
 
det plingar glatt o ofta i mobilen
små trevliga SMS dyker upp
sådana där som gör en glad ända in i själen
sådana där som gör att "ryggsäcken" blir tom o lätt att bära
 
jag känner hur livsandarna vaknar till liv o börjar fundera på
om det är dags att öppna dammluckorna nu
för att släppa på lite energi
o låta Irene orka använda kroppen sin igen
låta Irene orka vara ...igen
 
inte ens saker som att datorn krånglar
kan få mig ur balans
eller saker som att jag borde strukit tvätten nu
putsat alla fönster invändigt i alla fall
eller badat o trimmat hundarna
rör mig i ryggen
för jag är bara så glad o tacksam över allt jag skall få vara med om
 
är fullt tillfreds med att ha handtvättat Stefans ull-tröjor idag
o orkat två långa pass med vovvarna
 
snart nog får ni veta allt skoj jag skall ut på
det börjar redan till helgen
 
värme o kärlek // Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :