fylle-ben

idag hade jag "fylle-ben" på morgonpromenaden
har haft ett av min värsta MS-migränanfall någonsin inatt
o det gav tydligen biverkningar idag
i form av darriga ostadiga ben o yrsel naturligtvis
 
- jag ramlad nästan på direkten utanför huset
eller stöp handlöst i gatan skulle jag nog kalla det
 
det var väldigt, väldigt länge sedan jag gjorde det nu
så det var ingen roligt "återträff"
 
men som alla andra människor
reste jag mig snabbt som ögat
kollade att "ingen såg"
borstade av mig det värsta o gick med stolt blick framåt
utan att ens fundera på om det gjorde ont någonstans
för stoltheten är det inget fel på...bara benen o balansen
 
 
 
vi hade en trevlig stund nere vid Fårhagen vovvarna o jag
de lekte o stojade medan jag försiktigt masade mig fram
 
 
Fårhagen är bästa livlinan sådana här dagar
då inte kroppen riktigt vill
ett par leksaker i fickan, lite hundgodis o lyckan är gjord
o jag slipper dåliga samvetet o hundarna blir glada o nöjda
Fårhagen har många roliga sidor
o man upptäcker "nya" saker varje gång man går där
man kan ju undra vem som bor "däruppe" =)
 
 
hur som helst två nöjda hundar o en lite stukad matte
får sammanfatta morgonpromenaden
 
 
men ändå rätt så nöjd då enda "skadan" idag
var att jag bröt alla mina naglar på högerhanden
o har nu fått klippa ner dem till "nagelbitarnivå"
vilket i och för sig är en mindre tragedi för mig
då mina långa naglar är en del av min identitet
men de växer väl snart ut igen hoppas jag
för i min värld finns inte att "göra naglar"
så länge man har egna ... därtill är jag alldeles för snål
 
förresten i postlådan idag låg detta
om nu någon av Er mina läsare skulle vara intresserad
 
 
ursäkta att bilderna är åt fel håll
men hur jag än gör hamnar de så här
för ibland vill sig inte "tekniken"
trots att jag anser mig själv som ganska kunnig, fniss
 
tänk så roligt det skulle vara att få nån av Er till granne
det ser jag verkligen fram emot,
vi kan vinka Godnatt till varandra varje kväll
eftersom jag ser rakt upp till stugan från mitt hus
 
 
dagen sammanfattas så här
underbart väder
vackra vyer
korta naglar
nöjda vovvar
migrän-bakis Irene
 
 
 
Värme Kärlek o Glädje till Er alla // Irene
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :