skräckblandad förtjusning

 
blivit erbjuden att följa med på en flygtur
på lördag morgon med dottern
vi har en släkting som flyger bl.a Brandflyg
som bjudit in oss att åka med
över Torsåker (min barndoms by) o Stjärnsund
 
 
flygrädslan är gastkramande
men nyfikenheten också stor
så vi får se på lördag morgon om jag vinkar ner till Stjärnsund
eller om jag skamset står kvar på marken o ångrar mig
 
 
nu på kvällen snurrade planet kring huset mitt
5 -6 varv flög det runt o visade upp sitt kunnande
så nu vet jag att piloten "kan flyga"
 
 
men inte vet jag om "skräcken" är mindre för det
kanske måste jag ta mig en styrketår för att våga
men tror inte det slår så väl ut kl 7.30 på morgonen
dessutom är det Marknad i byn senare på dagen
o en whisky-doftande Irene sätter nog fart på pratet, fniss
 
 
för att inte tala om när kunderna dyker upp i lilla boa
o jag står där dragen o rödbrusig..
Vilken syn för Gudarna !!
 
nu vet i alla fall hela "byn" att nåt är på G
för grannen skrev just på FB
efter att jag lagt ut en bild på planet
o tackat för "uppvisningen" o inbjudan
 
"" haha där fick jag svaret
blev nästan nervös att vi hamnat i krig!
kollade Aftonbladet om jag ska va helt ärlig!
Haha jag läser och tittar nämligen aldrig på nyheter.
Mår bara dåligt av de,
förstår att du tvekar!  ""
 

planet flög både vackert, lågt o nära
det såg stabilt o säkert ut också
kanske vågar jag ändå.....

för ingen kommer ju ihåg en fegis...
 
RÄTTELSE : här är planet som vi flyger med på Lördag
 

 
Frid Irene
 
 

 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :