Håll ut

Har ingen internetuppkoppling 
ingen hemtelefon sedan i torsdags
Hittar ibland ett "öppet" nätverk 
med iPhonen när jag är ute med vovvarna
Detta är ett sånt tillfälle
Därför passar jag på att uppdatera Er lite
Bilder o små filmsnuttar kommer senare
För i fredags var vi  i Smedjan på Sarah Dawn-Finer 

På lördagsmorgonen var dottern o jag ut på flygtur över Stjärnsund
o mitt kusinbarn Mikael Jansson
satt vid spakarna

Allt detta är dokumenterat o filmat men
Just nu omöjligt att lägga ut
Men håll ut !! Det kommer bildbevis !!


Sommaren håller på att ta död på mig också
Värmen knäcker just nu den friskaste person
Betänk då hur det är att va i en MS-kropp som helt lägger ner i protest av solens strålar
Ändå är jag vid gott mod
då min nya medicin fått min segdragna Fatigue att vika hädan 
Bara den lilla "detaljen" har gett mig ett helt nytt liv
Numera orkar jag tom med att skratta
nåt som tidigare tog allt för mycket energi från min totaldränerade o trötta lekamen 
Jag behöver inte längre planera dagarna
utan kan vara i farten både två o tre dagar i rad utan att knäckas både fysiskt o psykiskt
Varannadags-Irene har tagit semester
en lång utdragen sådan hoppas piggelin-Irene på .. 
Nu måste jag gå vidare på promenaden
återkommer så fort min uppkoppling funkar igen
Med massor av trevliga filmklipp o bilder från min otroligt trevliga händelserika helg
Frid Irene 



Kommentarer :

#1: Lenal

Såå fin du är på kortet med Sarah !! Du får vara med om mycket nu med flyg o allt.Skönt att du redan märker skillnad med den nya medicinen.Här har det också åskat nästan varje dag.Det påverkar en både psykiskt o fysiskt.Forts skön o lite svalare sommar önskar jag dig.Kram Lena.

Svar: Tack ! å kan du tänka dig..har vunnit biljett till Nordman idag i Smedjan så nu skall vi gå på det på eftermiddag gubben o jag, det är spelmansstämma i byn så här kryllar av folk, skall bli så trevligt. Dessutom har jag fått tillbaka bredbandet medan vi varit till Karlskrona..så nu leker livet igen o uppdateringar kommer att komma slag i slag nu =) // Kram
Irene Ek

skriven
#2: Lenal

Va bra nu kan du börja leva igen på nätet! Det händer så mycket kul där ni bor.Hoppas ni haft det bra i Karlskrona.En trevlig stad. Ha en bra helg.Kram Lena

skriven

Kommentera inlägget här :