OS-vecka

 
måndagen o tisdagen låg jag i feber-rus i TV-soffan
o hade full koll på alla aktiviteter på OS
trodde för en microsekund att jag skulle bli förkyld
jag som nästan aldrig är det
sist jag var ordentligt förkyld
slutade det i Mykoplasma-lunginflammation
både Viktor o jag blev sjuka
det har gått 14 år sedan dess
så så väldigt ofta blir jag inte förkyld som väl är
 
trots feber o elände måste ju vovvarna ut
 
o vi har haft några riktigt fantastiska promenader
 
det har varit ett underbart väder
o ute i trädgården luras mina kryddor att skjuta skott
 
det bildas vårbäckar både här o där
 
o rådjuren betar på åkern feta o fina
efter en för dem toppen-vinter
 
så vaknar man på Torsdagsmorgonen
o det är 7cm nysnö på marken
verkligen stora kontraster i vädret denna vinter
 
eftersom Eva P. börjar jobba sent på Torsdagar
passade vi på att låta hundarna få springa av sig lite överskottsenergi
 
de här skogpromenaderna är min ventil
där jag får hämta energi o prata av mig lite
 
Casper älskar dessa stunder
han fortsätter oförtrutet jakten på nåt byte
 
 
hur vi skulle lösa det om han fick tag på nåt
det har jag inte riktigt klurat ut
 
 
fullmånen har stört min sömn oxå
men vad gör det när den lyser så stor gul o vacker
att man blir lite mångalen o sömnlös
 
 
igår hittade jag ett gammalt foto på nätet
på mig o Stefan o Viktor
tänk sådana fynd man kan göra på Google
 
kan väl tillägga att så här ser vi inte riktigt ut längre
jag har passerat "bäst före" Stefan har mindre hår
o lille Viktor har gått o blivit stor
 
livet tuffar på
det ser man när man fyndar gamla foton
 
Frid Irene
 
 

Kommentarer :

#1: Fröken Ms

Hej! Vilken underbar blogg och vilka fina bilder, kika gärna in på min blogg. Kram

Svar: tack för det =) ..skall genast gå in o kolla på din blogg också // Irene
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :