födelsedag

 
idag fyller vår sköna "adoptiv-vovve" Casper 9 år
tänk så fort tiden går
när man har trevligt tillsammans
nästan 2,5 år har vi camperat ihop nu
o vi är så tacksamma att vi fick förtroendet att ta över honom
det bästa som hänt oss just då
o så känns det fortfarande ♥
 
 
dessutom är de här två killarna de bästa kompisar
o har hittills aldrig varit oense om någonting
 
 
idag har vi besök av survädret
det snöar o regnar om vartannat
både vi o hundarna "deppar"
o vi oroar oss så för hur det skall gå med Vasaloppet på söndag
varmgrader o snöblandat regn var väl inte vad de önskade
mellan Sälen o Mora just nu
då det redan är KRIS i "fädrens spår"
 
 
jag har upptäckt att "varannadags-Irene" har dykt upp igen
igår var jag däckad av helvetes-nervsmärtan, Trigerminusneuralgin
idag efter en hel natts ostörd sömn mår jag mycket bättre
ömsom vin ömsom vatten alltså
man får vara glad åt det lilla
o ett varannadags-liv är inte fy skam
om man tänker på de hemska alternativen som finns

nöjd med en relativt bra dag
kurar jag ihop mig i soffan
tar fram den där boken som legat så länge
o bara väntat på att bli läst
för jag är inte bara varannadags-människa
jag är periodare också
i vart fall när det gäller läsning
 
 
 
"present-musen" vaktas ordentligt idag..min bara MIN !!
 
 
frid // Irene
 
 

Kommentarer :

#1: coffeeandcupcake.blogg.se

Så söta hundar :) Ha en bra dag :)

Svar: Tack .. Ja de är två riktiga godbitar // Irene
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :