tänk ..

 
jag har varit Välkomst-värdinna på Herrgården
vid 4 julbord o allt har gått som på räls
är det nu man skall tacka sin lyckliga stjärna,
universum eller högre makter
isåfall skickar jag ett STORT tack till dom alla
 
det är nog svårt för nån annan 
att fatta vilket enormt LYCKO-rus det gett
bara det att VÅGA
o att faktiskt kunna
o som det känns dessutom gjort det bra
 
det har varit så otroligt trevligt
bästa chefen Carina Höglund är en pärla
i vad det gäller omsorg, omtanke
humor o generositet
 
 
har ätit gott efter varje arbetspass
 
flickorna som jobbat i köket o servisen
är ett gäng oslipade diamanter
tror inte de vet om själva hur fina de är
 
det har med andra ord
varit den bästa julklappen jag kunnat få
att jag fick den här chansen
är så tacksam, jag har växt enormt
o självkänslan har stärkts 
nu vet jag att jag kan mer än jag tror
 
jag hoppas verkligen det blir fler gånger
det kommer ju en sommar också
med massor av evenemang
för nu vet jag att jag både orkar o kan
 
livet är en finurlig resa
varje dag är unik
oavsett om den är som idag i slow motion
eller som igår i maximal speed
 
 
har i alla fall varit ut på skogspromenad idag
med 5 hundar o 3 "mattar"
det är en fröjd att se glädjen, tokerierna o "springet"
vilket ger glädjevågor i själen
 
 
o lagat julmaten vi skall ha med till Julaftonen
sen tog energin o orken slut 
 
så ikväll blir det tidig kväller
för imorgon väntar vi hem yngste sonen
som vi inte sett på 6 månader
eftersom han studerar i Karlskrona, 60 mil bort =( 
så jag vill ju vara pigg o alert även då
 
så nu stänger jag för idag
 
 
Frid Irene
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lena

Jag blir så glad för din skull att det gått så bra med "jobbet".
Förstår hur mycket det betyder.Skulle också vara glad o stolt om jag klarat något liknande.
Snygg tunika du köpte.Den klär dig jättebra.Den andra var så snygg också.Ha nu en skön helg med nära o kära!
God Jul o Gott Nytt År! Kramar från Lena i Småland utan snö.

Svar: God jul du också Lena .. Från ett snöfritt södra Dalarna men vi hoppas ännu .. Det är ju inte julafton förrän på onsdag .. Varma kramar från Irene
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :