surväderstider

 
måste i ärlighetens namn säga
att i dessa surväderstider vi återigen har
testas min kärlek till vovvarna till bristningsgränsen
som om det inte var nog med lera o grus
vaknade jag till ljudet av en illamående hund i morse
 
 
dagen kunde ju börjat bättre måste jag säga
för när Junior äntligen fått upp allt
o varit ut i ösregn, stormvindar o mörker med matte
började jag känna att min kropp också var i uppror
 
 
som tur var hittade jag en Resorb i medicinlådan
o med den i magen lugnade det värsta upproret upp sig
 
jag/vi har mest vilat idag
o nu när mörkret lagt sig igen
ja då vill vovvarna plötsligt ut
o bråttom verkar det att vara
så laddad med reflexkläder, storstövlar o ficklampa
står jag nu redo att gå ut
 
 
fast måste säga att jag gör det under tyst protest
för när jag ville ta den där em. promenaden
fick jag noll respons, men nu när mörkret ligger
ja då passar det
 
 
det blir inte alltid som man tänkt sig
idag var en sån dag
 
Frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ms fia

Stämmer så😊Jag ganska ny på din blogg.Älskar den bara.Fick min Ms diagnos 18/2 2013.

Svar: Hej Ms Fia..va kul med en ny följare o vad glad jag blir att du gillar min blogg // Jul-kramar Irene
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :