Sömnbrist




Eftersom jag sovit dåligt
på grund av att fullmånen är på ingång



har dagen varit lite seg o dimmig
o på nåt sätt känns det som om kroppen gått ner i ultra rapid-fart 
jag har till o med sovit lite mitt på dagen
visserligen fick jag lite paltkoma 
efter att ha ätit världens godaste korv stroganoff 
men kan inte skylla allt på den
tröttheten fanns redan där 

Ändå har det varit en riktigt bra dag
solen har visat sig 
jag har av nån outgrundlig anledning 
sålt massor på Loppisen i kiosken
så nu kan jag köpa "nya" saker 😃
Typ en ny smart snygg tv-bänk kanske
Spanade in den här på Ikea i tisdags


Vi har varit på skogspromenad med
vovvarna från Stationsallen
Pratat med sonhustrun om julen
så nu är allt planerat o klart inför den
Jag har fått utväxten på håret fixat
Vi åt tacos till kvällsmat
en bra dag helt enkelt !!


Jag går framåt 
Om än sakta o försiktigt
men långsamt går också framåt

lämnar det som varit bakom mig
o välkomnar varje ny dag med en genuin nyfikenhet o envishet

Två egenskaper som är min drivkraft

Tack för dem !

Frid Irene 







Kommentera inlägget här :