ny inriktning ?

skrev ett inlägg igår
som handlade om livet
nu har ju vi haft ett svajigt internet i över 4 veckor
så det inlägget har ännu inte dykt upp här på bloggen
förmodligen har det åkt till planeten Mars tor.
o som vi alla vet tar det ju sina ljusår =)
 
 
hur som helst det var ett ärligt känslofyllt o djupt inlägg
o kanske inte menat för andras ögon
vad vet jag...
"ödet" är lite finurligt så
 
så istället får ni hålla till godo med ett litet vardaglig inlägg
o en jul-selfie kan jag också bjussa på
 
det är inte alltid lätt att beskriva en vardag i ord
så att det blir intressant o läsvärt
 
men lördagen gick i "städets" tecken
o söndagen i lathetens tecken
hur kul är det att läsa om
 
så kanske är det trots att mitt djupa inlägg som försvunnit
dags att byta lite inriktning på bloggen
 
utbyta tankar o funderingar
fördjupa mig i livets ljus o mörker
skriva inlägg som berör o väcker tankar
 
 
ja så får det nog bli under året 2015
det är dags för lite förnyelse både här o där
 
men nåt nyårslöfte det tänker jag inte avge
för jag är obotlig optimist när det gäller alla nya projekt
men de flesta rinner ut i sanden
o strax går jag i samma spår som tidigare
 
men lite nyheter på bloggen
det skall jag väl i alla fall få till
 
så håll ut 
o håll till godo med mina städ-uppdateringar
för snart väntar mer interlektuella o fyndiga rackare
 
Frid Irene
 
avslutar med mitt livsmotto idag 
 
 

Kommentera inlägget här :