ljuvlig sparkvända på Grycken

vi har en ledsen liten hund här hemma
han saknar lill-husse som åkt tillbaka till Karlskrona igen
de två har ju växt upp tillsammans
o varje gång han kommer hem
verkar det som om den lille stackaren
tror att Viktor äntligen kommit till rätta igen
 
 
han låg med mig mest hela dagen igår
så idag fick jag lov att hitta på nåt
så han skulle bli glad igen
vare sig jag orkade eller ej
 
så vi tog en sparktur på Grycken
medan husse for iväg på långfärdsskridskorna upp till Silfhytteå
 
 
lyckan är total när vi är på sjön
Casper lusläser strandkanten
det finns ju så många mysiga minkhålor
efter vägen upp till Undvika där vi brukar vända
 
hur som helst
så hade vi en fantastisk stund på isen idag vovvarna o jag
det gör jag gärna om
för rädslan för isar har jag totalt förträngt numera
 
 
 
 
 vi lämnade också ett litet meddelande till Stefan
så han skulle se hur långt vi for innan vi vände
 
trots att kroppen inte riktigt är med
var det underbart att komma ut lite idag
 
vi har dessutom varit o Nyårshandlat
tänt ljus på graven
o hämtat min fina vinst hos Irenes kläder i Långshyttan
 
 
den här fina stickade Boleron
fast jag valde en svart
det är ju lite fegt men passar till ALLT !!
 
imorgon fasar vi lite för det som komma skall vid tolvslaget
bara hoppas att den lilla rädda krabaten Junior överlever
även denna gång

vid sista April gick det riktigt bra
då man begränsade sitt smällande
till Folkets Hus som ligger tvärs över sjön
o med Klacken som "bullerplank"
 
men på Nyår smälls det ju överallt
o inte bara vid Tolvslaget
så det blir en riktig prövning för oss alla
 
men som den borne optimist jag är
tror jag folk respekterar varandra här i byn
o smäller kring tolvslaget o sen inget mer
 
så låt oss be till "Högre makter" universum
eller vem som nu styr o ställer över våra liv o öden
om att det blir ett lugnt avslut på året 2014
 
Frid Irene
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :