Internethaveri

Återkommer med en fungerande blogg
 så fort mitt internet fungerar igen
Fiberuppkopplingen har krånglat i snart en vecka nu
o på Hedemora energi som levererar
svarar man att " vi har lagt ut på hemsidan" att det är stora problem just nu
Men HALLÅ , säger jag då 
vilka förväntar ni er att ni kan lösa det
om det inte går att koppla upp sig ??

Alla har väl inte surf på sin telefon !!
Jag som nästan aldrig surfat slut på min iPhone 
Har nu fått lov att "köpa till" extra surf två gånger.. 
Tanten vill ju hänga med i det vardagliga i alla fall 
så gott det går 

Jaja..
Nu sitter jag här ute i skogen
känner mig lite "rumphuggen"
o lätt orolig eftersom jag skull vilja ut på
"Banken" o kolla att allt är betalt o klart
Eftersom jag vägrar göra bankaffärer via iPhonen

Hur som helst märker jag hur beroende man är av ett fungerande internet
oavsett om man som jag bor i obygden eller i storstan
Vårt samhälle är uppbyggt kring att vara uppkopplad idag

Nu skall jag sätta mig o köa igen
för att kolla upp när man tror sig klara av att leverera lite Mb till oss igen

Frid Irene 







Kommentarer :

#1: Åsa

Men så surt! Utan internet stannar dagen helt. (Kan nog sträcka mig till att hela livet stannar av, till och med).
Kan du hålla dig från att kräva att elbolaget betalar för den extrasurf du får köpa extra? Kompensation för allvarlig internetabstinens- och det är minsann inte att leka med! :-)
/ Kram!


Svar: Jag kan bara hålla med .. Det är oerhört utmanande att leva utan uppkoppling..o idag (onsdag) har jag en hel vecka att att försöka komma ikapp då det ser stabilt ut ännu så länge på fiberfronten..så den dör veckostädningen jag tänkt utföra idag lär nog utebli // kram
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :