internet-beroende...javisst

vaknade o upptäckte till min glädje
att idag verkar bredbandet fungera igen
sååå mycket jag hade att ta igen
bara efter en veckas krångel
 
 
idag lyser det fem gröna lampor stabilt o tryggt igen
på vår PING router o precis så skall det förbli nu =)
annars får jag nog magsår o "nervös klåda"
 
har kollat upp alla bankärenden
beställt lite varor som legat på vänt
surfat ikapp på alla bloggar jag följer
läst FB uppdateringar, svarat på mail
o kopplat upp mig
bara för att jag kan igen 
så nu känns det tryggt o som vanligt 
 
 
naturligtvis har det hänt massor 
under veckan som gått trots Internethaveri
jag har bakat Saffrans-bullar med mandelmassa som fyllning
mumsiga värre !!
 
med maskinen från helvete
den osar bränd teknik efter 5 minuter
som ger mig världens allergireaktion i ansiktet
o efter 10 minuter lägger den av pga av överhettning
så då måste den "vila" trots att degen skall "gå" i 15 minuter
 
nu har jag önskat mig en annan av tomten
det är faktiskt det enda jag verkligen vill ha
kan sänka mig till en sådan här
men högst högst högst upp står det Kitchen aid
på andra raden står det Ankarsrum
sen är det en halvmeters hopp innan
Elektroluxen dyker upp på listan
 
 
mina tomtar håller på att hitta fram 
 
 
o jag pysslar till det lite här o där
det är ju trots allt snart jul nu
 
 
jag var till Borlänge igår med väninnan
vi gjorde Kupolen, IKEA o lite till
så jag tog alla tillfällen i akt att vila lite

 
handlade bara två Stor-råttor till vovvarna i julklapp
nåt jag vet att de blir överlyckliga av
men det var en trevlig eftermiddag
jag var from som ett lamm igår kväll, enligt Stefan
så förmodligen var det precis vad jag behövde
att komma ut lite, skratta, pladdra o go-fika lite
samtidigt som man tittar på folk som passerar
 
 
o idag klockan 15 såg det ut såhär utanför mitt fönster
jag drack mitt tre-kaffe o njöt av den makalöst vackra himmelen
 
 
tänk så mycket man får uppleva 
 
livet är bra trevligt 
trots att jag varit "bakis" hela dagen
eftersom jag förbrukade även dagens energi igår
men det var det tusenfallt värt
o jag kommer göra om samma misstag om o om igen
 
Frid Irene
 
 
 

Kommentera inlägget här :