glädje

 
blir alltid så glad när jag svänger in på vår väg
att sedan ta sig hem utan "olycka" på den isiga vägen
gör inte saken sämre
 
 
detsamma gäller även för morgonrundan
 
 
igår Fredag, var det dags igen
att servera lite Glögg o Pepparkakor
till glada förväntansfulla julbordsgäster
o likaså gäller idag lördag 20 dec. vilket är sista dag
för julbord i år på Stjärnsund Herrgård
 
 
jag avslutade arbetspasset igår kväll
med att avsmaka allehanda delikatesser
allt fick "med väl godkänt"  men det fanns en sak som stack ut
o det var Laxomeletten som var sagolikt god !!!
 
 
att efterrätt o sötsaker inte är min melodi syns ganska klart
men jag smakade i alla fall
 
mätt o belåten kom jag hem sent om sider
somnade som en stock o drömde massor av roliga drömmar
det är så vansinnigt kul att komma ut lite
få "ljuga" lite med glada människor
 
nu måste jag göra mig i ordning för dagens värv
återkommer imorgon
allt tar ju sån tid för mig
så det är bästa jag börjar i god tid
så jag inte kommer för sent
 
ha det så gott så länge
 
 
frid Irene
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :