Ge mig sinnesro...

Ligger i mörkret o skriver
alla i huset sover utom jag

har tittat på några gamla avsnitt av
Special Victim unit
i väntan på att den där varma mjuka känslan som kommer alldeles innan man somnar
skall dyka upp o bjuda in mig till sömn o nattro

inatt verkar den utebli
det händer ibland 

Det är då tankarna kommer 
o den där oron / ångesten
som alltid lurar i bakhuvudet
dyker upp
 
i mörkret växer allt, 
som mina rädslor
Känslan av otillräcklighet, 
att inte duga till 
att ha gjort fel

I mörkret bleknar min styrka 
livsglädje, kämparglöd o humor

Kvar blir bara en ångestfylld Irene
som kämpar mot sina demoner

Natten, mörkret o sömnlösheten har den negativa effekten på mig

Jag är stark o orädd o hundra procentigt lojal 
när det gäller min familj, min vänner
Jag  förvandlas till en tigrinna om nån behandlas illa eller fel
fast jag egentligen är en ängslig o rädd gasell

Avskyr dessa vakenätter 
tänker på allt jag missat
borde gjort, måste göra
inte klarar av, klarar av men inte gjort,
kanske sagt, borde sagt

snart ringer Stefans klocka
det är så skönt när han går upp
tänder i huset, stökar runt, gör eld i spisen, brygger morgonkaffet

då infinner sig lugnet i mig
jag känner mig trygg igen

Där o då brukar jag slumra in
o ta igen ett par timmar av den förlorade nattsömnen

Så här ligger jag i väntan på det 

Frid Irene






















Kommentera inlägget här :