2:a advent

helgen som gick var en riktig endorfin-kick
o mina Serotenin nivåer har nog aldrig varit så höga som idag
 
 
jag liksom trampar omkring som på små moln
för vet ni utmaningen jag utsatte mig för
klarade jag galant o MS-hjärnan ställde upp
när det krävdes o blev "allvar"
 
 
jag kände hur pulsen ökade lätt
när ca.50 glada pensionärer klampar in i foajén
hänger av sig sina ytterkläder för att sedan
effektivt o glatt serveras glögg o tilltugg innan maten
jag fixade det snabbt o utan missöden
o snart satt alla vid borden
mumsade i sig av Lilla-julbordets läckerheter
o hoppas jag kände sig Välkomnade efter konstens alla regler 
 
 
två timmar har nog aldrig gått så fort
o riktigt glad kom jag hem
för att somna i TV-soffan innan jag ens hunnit lägga ner huvudet
Stefan såg lite orolig ut när jag äntigen vaknade till igen
men vi kom överens om att, "tröttheten" var värd ALLT, eftersom jag,
människan Irene mår så gott av att komma ut lite bland folk
jag växer för varje gång
o mår så otroligt gott i själen
 
vilket kanske syns på bilden som chefen Carina tog igår
efter att jag jobbat klart o ätit även jag av julbordets läckerheter
jag kan inte i skrift beskriva känslan så ni förstår den
utan kan bara säga,
TACK för att jag fick chansen !!
 
 
var väl lite orolig att luften helt skulle gått ur idag
för Vojne ! Vojne ! vad kroppen tog god tid på sig att vakna
Men det var en glad kropp o knopp som sakta kvicknade till 
o nu när jag sammamfattar dagen
är huset hund-hårs sanerat, allt dammfritt o skinande blankt,
juldukarna på o hundarna motionerade o stryktvätten ett minne blott
 
(lånad bild)
o som pricken över i:et har jag vunnit ett "tröst-pris"
hos Irenes kläder som tack för ett trevligt rim i en tävling
så kan man annat än må bra en sån dag
 
Frid Irene
 
 

Kommentera inlägget här :