10 år av sorg o saknad för många

 
 
julen kom o gick i lugnets tecken 
fast det inte ser så ut på lilla filmen =)
 
 
vi har spelat Fia med knuff, ätit mat o godis i överflöd
som sagt det har varit en supertrevlig helg
 
igår Juldagen åkte vi hemåt igen
då yngste sonen ville ut på "hemvändarkväll" i Hedemora
o klart pappa ställer upp o skjutsar o hämtar fram på småtimarna
trots 16 graders kyla o halkigt värre på vägen
 
idag Annandagen är min vilodag
det har kroppen bestämt inte jag
vi har det ju lite så kroppen knoppen o jag
att saker o ting bestäms efter dagsformen
 
 

Stefan däremot han  har varit ut på långfärdstur på Grycken
så nu vilar han i TV-soffan tillsammans med yngsteman
som inte alls är kaxig idag, det tar på att gå på Stadshotellet
 
 
tänk att det blev så fina isar på sjön
nu ser vi fram emot att ut o springa vovvarna trötta
jag sparkandes på Svärfars gamla gedigna stora spark
o Stefan på långfärdsskridskor
 
synd bara att täckisbyxorna jag skickade efter
o skickade tilbaka eftersom de som kom var för stora
vid bytet/returen visade sig vara fellevererade
o samma stora storlek kom igen en andra gång
för nu är det kallt om rumpan utan dem
vi hade -16 i morse
o att vara ute på sjön i jeans är det inte tal om då
 
 
jaja världsliga bekymmer
som inte har nån större betydelse
däremot har jag tittat på minnesceremonin från Thailand idag
10 år av sorg o saknad för så många av oss
i Sverige, i världen,
så enormt, att det nästan är svårt att greppa
 
 
 
var rädda om varandra därute
behandla varandra med respekt
visa din kärlek
skiljs aldrig åt som ovänner
tänk om du inte får chansen att säga förlåt
då får du leva med den sorgen resten av din levnad
 
 
 
Frid Irene
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :