genuint nyfiken

fredagen kom o gick ganska obemärkt
morgonpromenaden var som vanligt lätt magisk
jag njuter så när vi går den utmed sjökanten
 
 
när vi kom hem pysslade jag lite med mina blommor
de börjar hänga på gärdesgården nu
o behöver all hjälp de kan få såhär på sluttampen
så lite rönnbär fick göra dem sällskap
 
 
idag lördag var det som vanligt marknad
lycklig gick jag ner till den,
då jag missade förra lördagen pga den jädra MS-fatiguen
 
 

det var mycket folk o jag pratade med de flesta
för att prata är jag bra på
o jag älskar nya möten, trevliga människor
jag är genuint nyfiken på min omgivning
o lär gärna känna alla som bor eller vistas i byn
sen blir man nära vän med en del
o ytligt bekant med andra vilket passar mig alldeles utmärkt
 
 
Tina L. är en ny trevlig bekantskap
o vi har haft många o långa både djupa o ytliga samtal
o henne räknar jag till en av mina nya vänner
 
nu har jag definitivt avslutat min sommar-Loppis
jag Traderar det som jag tror går att sälja där
o det som blir kvar antingen skänker jag till
Erikshjälpen eller Röda Korset
det ger lite värme i hjärtat då jag vet att
då kommer det till nytta för behövande människor
o det känns bra att kunna bidra lite
 
 
i morgon skall jag göra Stefan glad
jag skall äntligen tapetsera TV-väggen
o jag tror det kommer att bli magiskt snyggt

återkommer med bilder o ett inlägg om det
 
 
frid Irene
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :