torrfällningens förbannelse

 
lördagen blev så trevlig som det var tänkt
50-årskalas brukar vara så
det var otroligt vackert väder
hela släkten på plats
allt utom kameran fick jag med mig
o telefonen den dog på ditvägen
men ni får tro mig när jag säger
att det var ett SUERTREVLIGT kalas
 
 
enda smolket i bägaren
var min nyinköpta klänning
som visade sig torrfälla av sig alldeles enormt
mina nymålade naglar skiftade efter en stund
i ljusblått istället för vackert pärlemorrosa
o jag som kände mig dagen till ära så fin
vissnade ganska omedelbart o ville bara FÖRSVINNA
och jag vågade inte sätta mig på nån de ljusa stolarna igen
eftersom jag var rädd att förstöra även dem
för dagen var ju redan förstörd för mig
 
 
appropå försvinna än idag måndag
är mina naglar ljust blå
så den satans överskottfärgen från klänningen
går inte bort heller
behöver jag berätta att jag har ljusblå hud på mina ben också
eller det förstod ni nog ändå,
så nu ser de blekare ut än någonsin
 
tur som en tok var det så varmt
så jag bestämde mig för tunna strumpor
o inte de vita thightsen jag hade köpt till
fattar ni hur eländig jag skulle sett ut efter en stund

idag hade jag för avsikt att åka tillbaka med klänningen
till affären i Hedemora där jag köpt den
dels för att lämna tillbaka den, för den var inte billig
o dels för att gnälla lite eftersom den förstörde feststämingen för mig
tvärt emot vad som var avsikten med den
 
men saker o ting blir ju aldrig som man tänkt sig
jag har haft ett migränanfall inatt
av kalibern XXXL o är rätt så mör idag
kunde inte ens dricka vatten utan att det kom i retur
tabletten jag försökte få ner i morse
hade planer på att återvända även den
men stannade o just nu är jag iaf uppe på benen
 
solen o värmen igår triggade nog igång anfallet
för just den kombinationen gillar inte MS
o trilskas gärna när den tycker det är för varmt
 
 
annars var det en fantastisk dag igår
Stefan snickrade en smart lösning till vovvarna
av kompostgallret jag inhandlade häromdagen
vovvarna har ju tagit sig ovanan att rusa ut när det kommer
in en bil på gården
"nån som inte vet det o det kan gå illa"
 
 
jag fikade hos grannen till hundarnas stora glädje
då Emil kan "råka" tappa nåt gottis
 
 
jag var på hundträff med Junior
han är en klippa o sköter sig perfekt i mina ögon =)
o som belöning fick han "fika" hos Tilda efteråt
 
April fortsätter leverera
för ikväll oavsett migrän eller andra krämpor
har jag grillkväll med Tina o hennes söta lilla Lotti
eftersom Stefan drog till Finland inatt med jobbet
 
sen är nog de roliga dagarna över för den här månaden
för tror att att April kommer avslutas i MOLL
eftersom vi har en paniskt skotträdd liten hund här hemma
o man har aviserat fyrverkerier här i byn !!
hoppas bara att hans lilla hjärta är starkt nog även denna gång
 
frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :